spigen case study

Spigen.pl SEO Case Study

Krótko o tym, jak z bloga stworzyliśmy dobrze rankujący sklep z rozpoznawalnym brandem.

Na początku był blog

Prace nad spigen.pl zaczęliśmy w 2021 roku, na tamten moment było to miejsce, w którym opisywaliśmy wszystko, co było związane z marką Spigen, wówczas o niskim poziomie rozpoznawalności. Tworzyliśmy artykuły na temat etui Spigen, rankingi, porównania oraz opisywaliśmy własne doświadczenia związane z tymi produktami.

Kiedy zauważyliśmy, że nasza strona, mimo niewielkiej liczby artykułów – średnio jeden na kilka miesięcy – jest zaindeksowana, a nowe wpisy są dodawane do wyników wyszukiwania w trybie ekspresowym, wpadliśmy na pomysł, jak to wykorzystać.

Postanowiliśmy blog spigen.pl zamienić na sklep brandowy z produktami właśnie tej marki. Wykorzystaliśmy to, że Google pozytywnie ocenia naszą stronę obecnie, w przeszłości również udało nam się uniknąć tzw. działań black hat SEO. Zatem również historical data przemawiały za wykonaniem jakiegoś ruchu.

Co dalej?

Obraliśmy za cel stworzenie sklepu, który wypromuje markę i w godny sposób zaprezentuje produkty. Warto dodać, że należą one do (rzeczywiście) wysokiej jakości produktów, których sami chętnie używamy, więc wychwalanie ich pod niebiosa, ani nie stanowiło problemu, ani nie było nadużyciem.

Postanowiliśmy, że zyskamy wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania na frazy sprzedażowe, zwiększymy ruch na stronie i rozkręcimy sprzedaż do szaleńczego tempa.

Jeśli tylko wszystko poszłoby zgodnie z tym planem.. W idealnym świecie pewnie by się to udało, ale okazało się, że to nie los, a działania decydują o sukcesie.

Co zrobiliśmy?

  • Research fraz, które wskazywałyby na intencję zakupową, a nie informacyjną.
  • Analizę działań konkurencji.
  • Poprawiliśmy meta tagi, strukturę URL.
  • Stworzyliśmy unikatowy content.
  • Stworzyliśmy strategie link buildingu.
  • Zoptymalizowaliśmy ścieżkę zakupową.
  • Podjęliśmy niewielkie działania w zakresie promocji strony poza jej strukturą.
  • Dbaliśmy o nowe produkty, podążaliśmy za datami premier nowych modeli telefonów.

Co zyskaliśmy?

  • Rosnącą widoczność i ruch organiczny.
  • Wzrost sprzedaży.
  • Rozpoznawalność marki w Polsce i Europie.
  • Przewagę konkurencyjną.
  • Zaufanie klientów.

Co okazało się ważne?

Działania on-site i off-site to ważna część, jednak warto pamiętać, że ostatecznie to sprawna realizacja zamówień w dużym stopniu decyduje o zadowoleniu klienta. Przez cały proces dbaliśmy o sprawna komunikację z naszymi klientami, odpowiadaliśmy na ich pytania i pomagaliśmy wybierać odpowiednie akcesoria.

W przeprowadzeniu wielu działań dotyczących zmian w zakresie nazw, parametrów, serii, przypisania produktów do menu i kategorii pomogło nam narzędzie dedykowane platformie IdoSell, czyli Bulk Editor. Ekspresowe przetłumaczenie treści i tworzenie obcojęzycznych wersji sklepu wsparło narzędzie: Translator.

Przeczytaj także

  • PrePIM uniwersalny exporter produktów w eCommerce
    PrePIM to wszechstronna aplikacja do zarządzania informacjami o produktach, która ułatwia przygotowywanie i eksportowanie ofert, zbieranie danych od dostawców, hurtową edycję produktów oraz integrację z systemami eCommerce, zapewniając elastyczne i scentralizowane zarządzanie produktami w e-handlu.
  • Wdrożenie 7 Sklepów w rok
    W ciągu roku wdrożyliśmy, otworzyliśmy i pokryliśmy treścią 7 sklepów, które generują zyski. Są widoczne w wynikach wyszukiwania, treści są zaindeksowane i rankują na frazy sprzedażowe na wysokich pozycjach. Jak do tego doszło?
  • Rozwiążemy problemy Twojego eBiznesu
    Lata doświadczeń w eCommerce oraz własnym biznesie pozwoliły nam przebrnąć przez wiele problemów i wyjść z nich obronną ręką lub nawet wielkim sukcesem. Pomożemy także i Twojej firmie wyjść ze stagnacji, i narodzić się na nowo z wysokimi pozycjami w wynikach wyszukiwania, unikatowym contentem, uporządkowana strukturą menu oraz gronem nowych klientów, ceniących Twoją markę. Czym się zajmujemy?
  • Generator treści dla sklepów internetowych IdoSell
    Aplikacja Generator pozwala na modyfikację treści w obrębie produktów i elementów menu. Umożliwia także tłumaczenie setek opisów produktów, elementów menu i treści blogowych. Oznacza to, że w kilka dni można dodać nową wersję językową sklepu i pokryć ją w pełni treścią w danym języku.
  • WMS OMS CMS PIM Co To Znaczy?