W ciągu roku wdrożyliśmy, otworzyliśmy i pokryliśmy treścią 7 sklepów, które generują zyski. Są widoczne w wynikach wyszukiwania, treści są zaindeksowane i rankują na frazy sprzedażowe na wysokich pozycjach. Jak do tego doszło?
Czy to było łatwe?
Oczywiście, że nie. Wdrożenie 7 sklepów w rok i pełne przygotowanie ich d sprzedaży, wymagało od nas pracy i zaangażowania. Jednak dzięki wieloletniemu doświadczeniu oraz odpowiednim narzędziom okazuję się to wykonalne. I co ciekawe, coraz bardziej dostępne dla osób, które tak specjalistycznej wiedzy nie mają.
A robi się to tak…
Ważne jest to, że nie są to sklepy z setką produktów i dziesięcioma kategoriami. W sklepie z największą liczbą elementów uzyskaliśmy wynik zbliżony do 3000 kategorii. Każda z kategorii ma swój unikalny opis z dobranymi frazami kluczowymi i treść, która jest przyjazna dla użytkownika i dla botów Google.
Łatwo policzyć, że liczba produktów w takim sklepie też nie może być mała. To dziesiątki tysięcy towarów, a każdy z nich opisaliśmy, używając odpowiednich fraz, dołączając zdjęcia, uzupełniając alty i dbając o odpowiednie nagłówki oraz przyjazdy dla klienta wygląd.
Case Study UGREEN
Jednym z przykładów takiego sklepu jest Ugreen.pl, z którego jesteśmy dumni, ponieważ przynosi zyski, generuje ruch i budzi zainteresowanie wśród coraz większej liczby klientów.
Po co aż 7 sklepów?
Jeśli zaczynasz tworzyć i rozwijać swój pierwszy sklep, dbasz o każdy szczegół, dzwonisz do supportu z najmniejszym drobiazgiem i wyrywasz sobie włosy z głowy, gdy padnie jedna forma płatności. Przy kolejnym i następnym jest dokładnie jak z kolejnymi dziećmi: z pierwszym katarem nie idziesz do lekarza…
I jest to w pełni zrozumiałe podejście, na pierwszym (sklepie!) musisz się nauczyć, popełnić kilka błędów, a potem zgrabnie wyprzeć je z pamięci. Kiedy dostrzeżesz pozytywne efekty swoich działań w postaci rosnącego ruchu, sprzedaży i wysokich pozycji wyszukiwania, chcesz więcej.
Polub torty
I nadal jest to uzasadnione. Robisz to dobrze, więc skalujesz swój biznes. Dlaczego więc nie zyskać pierwszych trzech pozycji w wynikach wyszukiwania na daną frazę? Czemu nie zgarnąć większości tortu, a nie zadowalać się jednym kawałkiem?
Nie wiemy – dlatego jemy dużo tortów 😉
Jakie działania podjęliśmy?
Według pewnej reklamy, żeby otworzyć sklep internetowy wystarczy kilkadziesiąt minut i kilkaset złotych. Więc dlaczego nam to zajęło aż rok?
Ponieważ:
- pokryliśmy wszystkie sklepy unikalną treścią,
- zainstalowaliśmy sklep na odpowiedniej platformie,
- połączyliśmy sklepy z innymi systemami np. magazynowymi,
- zintegrowaliśmy z Allegro, Amazon, eBay,
- podłączyliśmy pod porównywarki cen typu Ceneo,
- wdrożyliśmy i dostosowaliśmy maski sklepów,
- zaprojektowaliśmy struktury menu sklepów pod SEO i pod użytkowników,
- przeprowadziliśmy analizę UX,
- przeprowadzaliśmy bieżącą analizę danych,
- podpięliśmy narzędzia np. Google Analytics, Google Ads,
- sprawdzaliśmy jak się sprzedaje, a jak powinno się sprzedawać,
- stworzyliśmy strategie marketingowe,
- połączyliśmy z innymi bazami typu PIM,
- wgraliśmy produkty ze źródeł zewnętrznym lub ciągła synchronizacja,
- szkolenie i wdrożenie obsługi jak działa system i jak go obsługiwać.
Oto zaledwie kilkanaście z z kilkudziesięciu NIEZBĘDNYCH działań do wdrożenia sklepów. Nie uważamy, że można je zrobić dobrze w kilkadziesiąt minut. Nawet w kilkadziesiąt dni. A zwłaszcza bez odpowiednich narzędzi. Nam w wielu wypadkach pomogło narzędzie Generator, które umożliwia tworzenie unikalnych treści produktów kategorii, linków i całego contentu, jaki musisz wytworzyć w e-commerce.
Przeczytaj także
- PrePIM uniwersalny exporter produktów w eCommercePrePIM to wszechstronna aplikacja do zarządzania informacjami o produktach, która ułatwia przygotowywanie i eksportowanie ofert, zbieranie danych od dostawców, hurtową edycję produktów oraz integrację z systemami eCommerce, zapewniając elastyczne i scentralizowane zarządzanie produktami w e-handlu.
- Wdrożenie 7 Sklepów w rokW ciągu roku wdrożyliśmy, otworzyliśmy i pokryliśmy treścią 7 sklepów, które generują zyski. Są widoczne w wynikach wyszukiwania, treści są zaindeksowane i rankują na frazy sprzedażowe na wysokich pozycjach. Jak do tego doszło?
- Rozwiążemy problemy Twojego eBiznesuLata doświadczeń w eCommerce oraz własnym biznesie pozwoliły nam przebrnąć przez wiele problemów i wyjść z nich obronną ręką lub nawet wielkim sukcesem. Pomożemy także i Twojej firmie wyjść ze stagnacji, i narodzić się na nowo z wysokimi pozycjami w wynikach wyszukiwania, unikatowym contentem, uporządkowana strukturą menu oraz gronem nowych klientów, ceniących Twoją markę. Czym się zajmujemy?
- Generator treści dla sklepów internetowych IdoSellAplikacja Generator pozwala na modyfikację treści w obrębie produktów i elementów menu. Umożliwia także tłumaczenie setek opisów produktów, elementów menu i treści blogowych. Oznacza to, że w kilka dni można dodać nową wersję językową sklepu i pokryć ją w pełni treścią w danym języku.
- WMS OMS CMS PIM Co To Znaczy?